Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

Sociálne siete
 

testy
Test: Opel Astra Sedan 1.7 CDTI Cosmo (03/2013)  Vytlačiť stránku
redaktor: j.čík, 25.04.2013;

Importér vozidiel Opel pre Slovenskú republiku, spoločnosť Opel Southeast Europe, organizačná zložka, nám na test poskytol Opel Astra sedan s naftovým agregátom 1.7 CDTI v najvyššej výbave Cosmo.

testoval Jaroslav Čík



Úsporná baby Insignia

Rodina je kompletná. 4-dverová Astra doplnila v lete minulého roku modelovú ponuku a pridala sa tak k 5-dverovému hatchbacku, 5-dverovému kombi s označením Sports Tourer a 3-dverovej športovej verzii GTC. Bestseller Astra sa na našom trhu úspešne predáva od roku 1992 (typový rad F). V roku 1998 ju nahradila druhá generácia (typový rad G), ktorá u nás pôsobila do roku 2004. Toho roku nastala generačná obmena (typový rad H) a predávala sa do roku 2010. Rok predtým (2009) do predaja prišla aktuálna 4. generácia s typovým označením J, ktorá v minulom roku s príchodom verzie sedan už stihla absolvovať jemný facelift. Toľko pohľad do histórie a poďme sa radšej pozrieť na zapožičanú Astru sedan.

Exteriér
zväčšiť obrázok Dizajn je najsilnejšou zbraňou 4-dverovej Astry a jednoznačne patrí k tým najkrajším sedanom vo svojej triede. Nesie sa v podobnom dynamickom štýle ako obľúbený model Insignia a v podstate ponúka kompaktnejšiu a lacnejšiu alternatívu k väčšiemu modelu. Z každého uhla pôsobí proporcionálne veľmi vyvážene a jav, ktorý býval zvykom u väčšiny 4-dverových sedanov (hatchback s prilepeným kufrom), tu rozhodne nenájdeme.

zväčšiť obrázok Predná časť obsahuje rovnaké kozmetické vylepšenia ako 5-dverový hatchback a verzia kombi po facelifte. Vďaka novému tvaru spodnej časti masky s precíznejším dizajnom na spôsob 3-dverovej verzie GTC a novému tvaru hmlových svetiel získala Astra ešte športovejší charakter. Nová je aj výraznejšia chrómovaná lišta v hornej časti masky s veľkým logom značky uprostred. Z neho vychádza tradičná línia vozidiel Opel stredom prednej kapoty. Zaujali ma aj predné svetlomety s taktiež tradičným efektným prvkom krídiel s LED denným svietením, ktoré už nie sú podmienené xenónovými svetlometmi.

Pri bočnom pohľade zaujme línia strechy, ktorá sa vzadu zvažuje s výrazne skloneným oknom a prechádza do integrovaného zadného spojlera na zadnom veku. Pretiahnuté zadné stĺpiky opticky skracujú veko batožinového priestoru. Elegantne pôsobí aj chrómované lemovanie okien či chrómované kľučky dverí. Nechýba ani jemný bočný prelis vychádzajúci z bočných smeroviek v predných blatníkoch, ktorý prechádza smerom dozadu celým bokom ponad kľučky dverí a končí v zadných svetlách. V nich nechýba rovnako ako v celej modelovej rade Astre motív krídiel, ktorý na seba upozorní po zapnutí obrysových svetiel.

Interiér
zväčšiť obrázok Kabína sedanu je totožná s ostatnými karosárskymi verziami modelového radu Astra. Palubnú dosku tvorí kombinácia mäkčených plastov v popredí a tvrdého plastu v zadnej časti. Ten rovnako ako napr. u Insignie elegantne plynulo prechádza do obkladov dverí. Trojramenný kožený volant s ovládačmi tempomatu naľavo a audiosústavy spolu s handsfree systémom s Bluetooth napravo, má pre mňa ideálnu hrúbku aj priemer venca. Drobnú výčitku mám ku tlačítku nastavenia hlasitosti audiosústavy, ktoré je menšie a má nepravidelný tvar. Páčky smeroviek a stieračov za volantom sú koncernové, ktoré využívajú okrem modelov Opel aj vozidlá Chevrolet. Na ľavej sa nachádzajú aj ovládače palubného počítača, kombinácia tlačidla a otočného prepínača. K ovládaniu druhého spomínaného sú nevyhnutné dva prsty (kombinácia palca a ukazováka), tým pádom ľavá ruka musí zákonite opustiť volant. Budíky usadené v chrómovane orámovaných tubusoch pôsobia hodnotným dojmom a sú dostatočne prehľadné. Veľmi zaujímavým detailom je podsvietená bodka na ciferníkoch, ktorá sa pohybuje zároveň s červenými ručičkami. Medzi budíkmi sa nachádza multifunkčný palubný displej s červenou grafikou, zobrazujúci okrem údajov palubného počítača aj piktogramy navigačného systému či vzdialenosť prekážky parkovacích senzorov vpredu a vzadu. Pri režime Sport sa zmenilo podsvietenie prístrojov na červené a rovnako efektne pôsobilo aj podsvietenie kulisy radenia a vnútorných madiel predných dverí.

Stredová konzola olemovaná lakovaným lesklým plastom v dvojfarebnom prevedení má podobné usporiadanie ako u modelu Insignia. V hornej časti je umiestnený veľký multifunkčný farebný displej so slušným rozlíšením, obkľúčený zvislými výduchmi, pod ním sa nachádza ovládací panel audiosystému a automatickej dvojzónovej klimatizácie. Tá nemá samostatný displej, ale na svoje potreby zdieľa ten horný. Chod všetkých tlačidiel a otočných mechanizmov je kvalitný bez zbytočnej vôle. Na prvý pohľad pôsobí konzola veľmi pretlačítkovane, ale priznám sa, že som si po pár jazdách zvykol kde čo hľadať a vôbec mi to neprekážalo.

zväčšiť obrázok V spodnej časti je k dispozícii úložný priestor na doklady či telefón s nenápadne ukrytými portami na SD kartu, USB kľúč a zásuvku 12V. Keď sme pri úložných priestoroch, tých je v Astre viac než dosť. Nenápadná výklopná schránka na drobnosti je u vodiča naľavo, dostatočne objemná je aj pred spolujazdcom vpredu a nechýba ani priestor na fľašu v predných dverách. Poháre alebo menšie fľaše sa dajú odložiť aj do držiakov vedľa páky ručnej brzdy. K dispozícii je aj predná lakťová opierka s úložným priestorom a možnosťou iba pozdĺžneho nastavenia. Mínus odo mňa dostáva za absenciu výškového nastavenia a obmedzený prístup do odkladacieho priestoru, ktorý je možný iba po odsunutí opierky do zadnej polohy.

zväčšiť obrázok Predné sedadlá čalúnené kombináciou látky v stredovej časti a čiernej kože po stranách, s bielym kontrastným prešitím, poskytujú dostatočný komfort aj pri dlhších cestách. V testovanom najvyššom stupni výbavy Cosmo nájdeme okrem pozdĺžneho posuvu a nastaveniu sklonu operadiel iba nastavenie výšky sedadla vodiča s dostatočným rozsahom. Za výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca alebo predné bedrové opierky si však treba priplatiť. Priestor na hlavu a nohy pre priemerne vysokú posádku vpredu je viac než dostatočný. Zlé to nie je ani na zadných sedadlách. Priestor na hlavu a nohy nepatrí k tým najväčším, ale k priemeru v rámci segmentu. Ja som však s mojou výškou 180 cm nemal žiadny problém. Pri cestovaní na zadných sedadlách by som doporučil priplatiť si za zadnú lakťovú opierku, ktorá taktiež nie je v štandarde.

Zadné operadlá sú však delené a sklopné, takže v prípade prevozu väčšieho množstva batožiny Astra podľa výrobcu pojme až 1010 litrov. Základný objem 460 litrov (pri nesklopených sedadlách) patrí v rámci triedy k tým najlepším. Ale keďže ide o sedan, treba rátať s obmedzeným nakladacím otvorom. Veko batožinového priestoru sa otvára dvomi spôsobmi, buď tlačidlom na palubnej doske alebo na kľúči. Pochvalu si zaslúži vyladenie otvárania, kedy sa po zatlačení jedného alebo druhého zo spomínaných tlačidiel veko automaticky vyklopí až do hornej polohy a netreba ho dvíhať, ako to býva zvykom u niektorých vozidiel.

Motor a prevodovka
zväčšiť obrázok Pod kapotou bol umiestnený naftový agregát 1.7 CDTI s priamym vstrekovaním paliva Common-Rail s výkonom 96 kW. Ide o dosluhujúcu, ale zároveň osvedčenú naftovú jednotku, ktorá disponuje maximálnym krútiacim momentom 300 Nm v rozsahu 1750 až 2500 ot./min. Po zošliapnutí plynového pedálu nástup viac než dostatočného krútiaceho momentu cítiť už od 1500 ot./min. a pokračuje až za hranicu 4000 ot./min. Reálne však stačí motor vytáčať do 2500, kedy motor pracuje v optimálnom pásme. Výraznejšie zatlačenie do sedadla sa dostaví po aktivovaní režimu Sport. Až sa mi nechcelo veriť, že ide len o 1.7-čku.
To, že ide o dosluhujúcu pohonnú jednotku potvrdzuje aj jej trochu hrubší prejav. Odhlučnenie motora je na priemernej úrovni, výrazný klepot naftového motora počuť iba pri studenom štarte. Motor spĺňa emisnú normu Euro 5 a je vybavený filtrom pevných častíc, ktorý sa pri častých a krátkych jazdách v meste zvykne zaniesť a treba ho "vypáliť" vo vyšších otáčkach.

Počas týždňa som s Astrou prešiel 630 km s priemernou spotrebou 5,1 litra na 100 km odčítanou z palubného počítača. Priznám sa, že som nejazdil extrémne úsporne a pri preberaní bola na palubnom počítači spotreba ešte menšia a to 5,0. Rannú cestu do práce z Pezinka do Bratislavy dlhú cca 15 km (kombinácia mimo mesto, posúvanie v kolóne a mesto plynulá jazda) som absolvoval s vynikajúcou priemerkou 4,8 l / 100 km. Čisto mesto som dokázal zajazdiť za 5,2, pri hustejšej premávke som sa zmestil do 6 litrov na 100 km. Prekvapivo si Astra počínala aj na diaľnici pri maximálnej povolenej rýchlosti 130 km/h (tachometrovej) z Bratislavy do Malaciek a späť, kedy si vypýtala priemerne 4,9 l / 100 km. Rozlúčkovú jazdu s Astrou z Pezinka cez Vajnory, bratislavský diaľničný obchvat na Panónsku som sa snažil zajazdiť ešte úspornejšie (jazda na maximálnych povolených rýchlostiach 50, 70, 90) a s výsledkom som bol viac ako spokojný. Palubný počítač mi ukázal po absolvovaní 27 km dlhej trasy rozprávkovú spotrebu 3,9 l na 100 km. Tu je dôkaz. Navyše Astra ani nebola vybavená neštastným systémom Start&Stop, ktorý sa ponúka za príplatok 300 Eur.

zväčšiť obrázok Pochváliť musím výbornú 6-stupňovú manuálnu prevodovku za jej presné dráhy s jemným odporom. Navyše tvar hlavice mi dobre sadol do ruky. Pri jazde v meste mi vadila nutnosť častého radenia, nakoľko pri rýchlosti 50 km/h som musel zaradiť 4-ku, 5-ty prevodový stupeň si rozumel až s rýchlosťou 60/km/h. Ale to je bohužiaľ problém väčšiny dnešných naftových motorov. Pri jazde na diaľnci 130-tkou motor točil slušných 2300 ot./min. s minimálnym prenosom hluku do kabíny. Ako je to s otáčkami motora pri ďalších rýchlostiach prezrádza nasledovná tabuľka.

50 km/h 4. stupeň 1350 ot./min.
60 km/h 5. stupeň 1250 ot./min.
70 km/h 5. stupeň 1500 ot./min.
90 km/h 5. stupeň 1900 ot./min.
90 km/h 6. stupeň 1600 ot./min.
110 km/h 6. stupeň 1900 ot./min.
130 km/h 6. stupeň 2300 ot./min.


Podvozok a jazda
zväčšiť obrázok Prednú nápravu tvorí štandard v tejto triede, zavesenie MacPherson s plynovokvapalinovými tlmičmi a vinutými pružinami doplnené o priečny stabilizátor. Vzadu to už neplatí. Tu sú použité vlečené ramená spojené torzne pružnou priečkou doplnené o Wattov priamovod. Ten tvorí krátke otočné stredné rameno na malom priečnom nosníku, pripevnenom k podlahe karosérie, hneď sa osou zadných kolies. Otočné rameno má na každom konci guľové čapy, ku ktorým sú pripevnené priečne ramená od jednotlivých kolies. Pri jazde v zákrute Wattov priamovod zachytáva bočné sily, čím eliminuje bočný pohyb nápravy a zmeny zbiehavosti. Priamovod zachytí približne 80 percent priečnych síl pôsobiacich na vlečené ramená zadnej nápravy. Astra sa správala veľmi suverénne aj pri rýchlejších prejazdoch zákrutami s minimálnym náklonom a veľmi dobre tlmila nerovnosti na vozovke. Určite tomu dopomohli aj pneumatiky s rozmerom 225/50 R 17 obuté na elegantných 10-lúčových diskoch z ľahkých zliatin.

zväčšiť obrázok Testovaná Astra bola vybavená aj príplatkovým elektronickým systémom riadenia podvozku FlexRide, ktorý posunul komfort cestovania v segmente ešte o kus vyššie. Srdcom tohoto systému je jednotka riadenia režimu jazdy (DMC), ktorá nepretržite zbiera údaje z každého komponentu podvozka a pohonnej sústavy, a prispôsobuje ich jazdnému štýlu. Kľúčovým prvkom systému sú tlmiče s plynulou reguláciou (CDC), ktorých nastavenie sa v reálnom čase upravuje podľa aktuálnej situácie a podmienok na ceste. Navyše pomocou dvoch tlačidiel "Tour" a "Sport" na palubnej doske sa dá meniť štandardné nastavenie podvozku Normal na komfortnejšie alebo športové. Režim Tour pracuje rovnako ako Normal, akurát má "mäkšie" nastavenie tlmičov a celkom dobre sa hodí na naše "kvalitné" cesty. Druhý režim Sport citeľne zostruje reakciu na plynový pedál, pritvrdzuje riadenie pre citlivejšie ovládanie vozidla, nastaví tvrdší chod tlmičov a posunie hranicu zásahu stabilizačného systému ESP. Tento režim je sprevádzaný červeným podsvietením "budíkov", ktoré dodáva pri športovej jazde tú správnu atmosféru. V menu je možné režim Sport aj individuálne konfigurovať presne podľa svojej chuti. Mne osobne najviac vyhovoval režim Sport, kvôli tuhšiemu riadeniu a ostrejšej reakcii na plynový pedál, aj keď som bol vďaka nespočetným výtlkom na našich cestách často nútený prepnúť do režimu Tour.

Bezpečnosť
zväčšiť obrázok Astra ponúka vysokú mieru bezpečnosti. Testované vozidlo bolo vybavené adaptívnymi xenónovými svetlometmi, ktoré mi veľmi dobre osvetľovali vozovku v noci. Oceňujem aj automatické prepínanie denných LED svetiel na stretávacie svetlá po vjazde do tunela a šikovného pomocníka automatických diaľkových svetiel, ktoré sa po zotmení automaticky zapínali pokiaľ senzory nezaznamenali vozidlo idúce oproti alebo predo mnou. LED denné svetlá sú v ponuke za príplatok 120 Eur, alebo v našom prípade ako štandard ku xenónovým svetlometom.

V základnej výbave Astry nechýba systém ABS s brzdovým asistentom, stabilizačný systém ESP, protipreklzový systém TCS či brzdový asistent HBA. V štandarde nájdeme aj čelné airbagy pre vodiča a spolujazdca a predné bočné airbagy. Od druhého stupňa výbavy Enjoy sa pridávajú hlavové airbagy pre posádku vpredu a vzadu a aktívne opierky hlavy na predných sedadlách. Samozrejmosťou sú úchyty Isofix pre detské sedačky na zadných sedadlách a nechýba vypínanie airbagu spolujazdca v prípade umiestnenia detskej sedačky vpredu. U hatchbacku a kombi verzie môže byť bezpečnosť na oveľa vyššej úrovni vďaka adaptívnemu tempomatu, asistentovi pre dodržiavanie jazdného pruhu, indikátoru vzdialenosti či systému rozpoznávania dopravných značiek. Tieto systémy však u sedanu nie sú dostupné.

otvoriť test Euro NCAP Astra sa podrobila testom bezpečnosti od spoločnosti Euro NCAP ešte v roku 2009 v päťdverovom prevedení hatchback a obstála veľmi dobre. Získala plný počet 5 hviezdičiek s hodnotením za ochranu pasažierov 95%, za ochranu detí 84%, za ochranu chodcov 46% a za bezpečnostné systémy 71%.


Obstarávacia cena (spracované dňa 27.03.2012)

Najnižšia cena:
Astra Sedan 1.4
12.490 €
Základná cena s danou motorizáciou a výbavou:
Astra Sedan 1.7 CDTI Cosmo
17.340 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
Astra Sedan 1.7 CDTI Cosmo
21.230 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
ABS + elektronický rozdeľovač brzdnej sily, stabilizačný systém ESP Plus, brzdový asistent HBA, airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy vpredu a vzadu, posilňovač riadenia, imobilizér, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, aktívne opierky hlavy predných sedadiel, kotviace miesta ISOFIX pre uchytenie detskej sedačky na zadných sedadlách
Interiér:
el. ovládané predné a zadné okná, manuálne nastaviteľný volant výškovo a pozdĺžne, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, čalúnenie v kombinácii koža/látka, lakťová opierka vpredu, 5x hlavová opierka, volant potiahnutý kožou s ovládaním rádia, automatická dvojzónová klimatizácia, ukazovateľ vonkajšej teploty, multiinformačný displej, autorádio CD400 s CD a MP3 prehrávačom, 7 reproduktorov, Aux a USB konektorom, tempomat, dažďový senzor, automatické prepínanie svetiel s detekciou tunela, vnútorné spätné zrkadlo s automatickou clonou
Exteriér:
el. nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, disky kolies z ľahkých zliatin 17", pneumatiky 225/50 R 17, predné hmlové svetlá, chrómované lišty okolo bočných okien
Výbava za príplatok k základnej cene: - lak - metalíza = 550 €
- vyhrievané predné sedadlá = 300 €
- parkovacie senzory vpredu a vzadu = 600 €
- systém Flex-Ride s plynulou reguláciou tlmičov CDC = 740 €
- Sada Innovative (audiosystém 600 Navi s konektorom Aux a USB s mapami na SD karte, univerzálna handsfree sada s Bluetooth, sada interiérového osvetlenia, adaptívne xenónové svetlomety s ostrekovačmi, LED denné svietenie vpredu, automatické diaľkové svetlá) = 1700 €


Porovnanie s konkurenciou (spracované: 27.03.2012 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

OPEL Astra Sedan MAZDA 3 MITSUBISHI Lancer Sportsedan FORD Focus
Značka / model Opel Astra Sedan Mazda 3 Mitsubishi Lancer Ford Focus
Motor 1.7 CDTI 1.6 MZ-CD 1.8 DI-D 1.6 TDCI
Stupeň výbavy Cosmo TX Invite Sport
Zdvihový objem motora 1686 1560 1798 1560
Uloženie / počet valcov R/4 R/4 R/4 R/4
Preplňovanie áno áno áno áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 96/4000 85/3600 85/3500 85/3600
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 280/1750-2500 270/1750 300/1750-2250 270/1750
Prevodovka manuálna
6-stupňová
manuálna
6-stupňová
manuálna
6-stupňová
manuálna
6-stupňová
Max. rýchlosť (km/hod) 203 188 193 195
Zrýchlenie (s) 10,8 11,0 10,2 10,9
Priemerná spotreba (l/100 km) 4,6 4,3 4,4 4,2
Emisie CO2 (g/km) 122 115 117 109
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1440 1155 1420 1350
Dĺžka (mm) 4658 4580 4570 4534
Šírka (mm) 1814 1755 1760 1823
Výška (mm) 1500 1470 1480 1484
Rázvor (mm) 2685 2640 2635 2648
Počet dverí/miest 4/5 4/5 4/5 4/5
Objem batožinového priestoru (l) 460 430 400 421
Záruka 6 rokov / 80.000 km 3 roky / 100.000 km 3 roky 4 roky / 100.000 km
Cena modelu bez príplatkov (€) 20.440 20.490 21.200 21.020
Akčná cena (€) 17.340 18.490 - -
Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) 21.230 18.885 21.715 24.409 *

*) Ford predáva prevažne akčné modely so zvýhodnenou cenou, ale model Focus je v akčnej ponuke iba ako hatchback alebo kombi

Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu:

  • Mazda 3
    nemá (výrobca neponúka)
    asistent rozjazdu do kopca, bi-xenónové adaptívne reflektory s funkciou AFS a ostrekovačmi, automatické diaľkové svetlá, integrovaný navigačný systém, USB port, sedadlá s poťahom láka + koža, parkovacie senzory vpredu, adaptívny podvozok FlexRide
    má naviac (obsiahnuté v štandardnej výbave)
    systém sledovania mŕtveho uhla RVM, lakťovú opierku vzadu, vyhrievané čelné sklo

  • Mitsubishi Lancer Sportsedan
    nemá
    asistent rozjazdu do kopca, bi-xenónové adaptívne reflektory s funkciou AFS a ostrekovačmi, automatické diaľkové svetlá, integrovaný navigačný systém, USB port, Bluetooth, sedadlá s poťahom láka + koža, vyhrievané predné sedadlá, parkovacie senzory vpredu a vzadu, adaptívny podvozok FlexRide, 17" kolesá (Lancer má 16")
    má naviac (obsiahnuté v štandardnej výbave)
    kolenný airbag vodiča, systém Start&Stop

  • Ford Focus
    nemá (výrobca neponúka)
    asistent rozjazdu do kopca, bi-xenónové adaptívne reflektory s funkciou AFS a ostrekovačmi, automatické diaľkové svetlá, denné LED svetlá, parkovacie senzory vpredu, Bluetooth
    má naviac (obsiahnuté v štandardnej výbave)
    -

    Záverečné hodnotenie
    Astra Sedan je obdarená veľmi elegantným a atraktívnym dizajnom. Dokáže plnohodnotne slúžiť na reprezentatívne účely a zároveň na rodinné využitie. Svojim kvalitným vyhotovením konkuruje skôr "prémiovejším" sedanom v segmente, ako lacnejším typu Peugeot 301, Citroen C-Elysée či Fiat Linea. V kombinácii s naftovým agregátom 1.7 CDTI a presnou 6-stupňovou manuálnou prevodovkou ponúka dostatočne dynamické zvezenie s mimoriadne úspornou prevádzkou, kde nie je problém dosiahnuť spotrebu pod 5 litrov na 100 km. Keby mal ešte o niečo tichší prejav, nemal by som mu čo vytknúť. V kabíne je dostatok miesta pre pasažierov vpredu aj vzadu. Batožinový priestor ponúka o 90 litrov väčší objem ako 5-dverový hatchback (460 litrov), no v prípade prevozu objemnejších predmetov treba rátať s menším vstupným otvorom, čo je hlavná nevýhoda sedanov. Celkovo si ma Astra získala a s kľudným svedomím by som ju doporučil.


    Fotogaléria

    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


    Súvisiace:
    Prezentácie noviniek: Opel Adam (03/2013)
    Prezentácie noviniek: Nová Zafira Tourer dorazila na Slovensko (02/2012)
    Prezentácie noviniek: Opel Insignia 2.0 Biturbo CDTI (05/2012)

    Redakčný test: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI Enjoy (05/2012)
    Redakčný test: Opel Astra Classic Caravan 1.7 CDTI Plus (04/2012)

    Dňa: 25.04.2013
    Redaktor: Jaroslav Čík
    Foto: Jaroslav Čík

  •   

    [ Späť na Test | Zoznam sekcií ]