Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

Sociálne siete
 

magazín
prezentácie noviniek: Nová Zafira Tourer dorazila na Slovensko (02/2012)  Vytlačiť stránku
redaktor: j. čík, 06.02.2012;

Dňa 2.2. 2012 sa v neďalekej maďarskej obci Dunakiliti konala tlačová konferencia pri príležitosti predstavenia novej Zafiry Tourer pre slovenský trh. Pozitívom bolo, že do miesta konferencie a späť sme sa mali možnosť prepraviť už na samotných Zafirách pripravených pred bratislavským dílerstvom Opel MaH. Tak sa poďme pozrieť na prvé dojmy.
______________________________________________________________________________________________

Prednej časti dominuje originálna, výrazná grafika dvojitých „bumerangov“ prebiehajúcich od predných reflektorov po hmlovky. Dizajn karosérie je dynamickejší a nezvyčajný v kategórii rodinných vanov. Opel pri navrhovaní aerodynamických tvarov karosérie čerpal inšpiráciu z vysokorýchlostných vlakov. Rovnako ako v predných aj v zadných svetlách sa opakuje grafika v profile krídla a za príplatok môžu byť vybavené aj diódami LED.

Oproti predchádzajúcej generácii nová Zafira Tourer podrástla. Dlhá je 4658 mm (+191 mm), široká 1884 mm (+83 mm), vysoká 1685 mm (+50 mm) a rázvor je dlhý 2760 mm (+57 mm). Vďaka väčším vonkajším rozmerom je interiér citeľne priestrannejší a zväčšil sa aj objem batožinového priestoru. V základnej 7-miestnej konfigurácii (vo verzii Cosmo, pre Essentia a Enjoy za príplatok 700 Eur) sa do kufra zmestí 152 litrov batožiny. V 5-miestnej konfigurácii je to 710 litrov (o 65 litrov viac oproti predchádzajúcej generácii) a so sklopeným druhým radom po predné sedadlá až 1860 litrov (+40 litrov).

Vylepšený je aj výhľad vodiča z kabíny oproti modelu Zafira druhej generácie vďaka tenším predným stĺpikom karosérie, väčším bočným oknám a vonkajším spätným zrkadlám na dverách. Interiér na mňa urobil dojem. Aj tu je rovnako na vysokej úrovni ako u posledných modelov Insignia či u novej Astry.
Nový je koncept sedadiel Flex7, kde sa hlavné zmeny dotkli druhého radu sedadiel. Namiesto veľkej lavice sú tu tri samostatné sedadlá, ktoré sa dajú jednoducho zmeniť na komfortné sedenie na dvoch sedadlách sklopením stredného sedadla a prisunutím krajných sedadiel ešte viac dozadu a bližšie k sebe. Sklopením bočníc stredného operadla vznikne pohodlná lakťová opierka. Tento systém nesie názov Salónne Lounge. Sedadlá v druhom rade sú navyše aj posuvné a majú polohovateľné operadlá. Posledný tretí rad sa samozrejme sklápa do podlahy bez nutnosti zbytočného vyberania sedadiel.

Nová Zafira Tourer je oveľa bezpečnejšia vďaka množstvu inteligentných asistenčných systémov. Za príplatok môže byť vybavená funkciou Following Distance Indication, ktorá pomáha predchádzať kolíziám s vozidlom idúcim vpredu v tom istom jazdnom pruhu monitorovaním odstupu. Centrálny displej vizuálne informuje vodiča o odstupe od vozidla idúceho vpredu v sekundách. Ak sa dostane do kritickej vzdialenosti, kedy hrozí kolízia s vozidlom vpredu, funkcia Forward Collision Alert varuje vodiča hlasným akustickým výstražným signálom a vizuálnou výstrahou. Vodič si môže nastaviť citlivosť systému ovládacím tlačidlom na volante. Ak vodič nereaguje na vizuálne a zvukové výstražné signály FCA, funkcia Collision Imminent Braking začne automaticky pribrzďovať vozidlo so spomalením do 0,3 G aby sa znížili následky kolízie. Úplne však nezabrzdí.

Novinkou je radarový tempomat Adaptive Cruise Control, ktorý je po prvý raz k dispozícii v kompaktnom vane. Ten pomáha vodičovi udržiavať nastavenú rýchlosť pri zohľadnení odstupu od vozidla idúceho vpredu v troch stupňoch (dlhý, priemerný alebo krátky). Zafira môže byť vybavená aj funkciou Traffic Sign Recognition, ktorá identifikuje dopravné značky používané v EÚ. Okrem okrúhlych zákazových a obmedzujúcich značiek kamera teraz rozoznáva aj štvorhranné značky označujúce diaľnicu, cestu pre motorové vozidlá a zóny s obmedzenou premávkou. Vďaka technológii viacnásobnej expozície je kamera schopná rozoznávať aj dynamické dopravné značky z LED, používané na riadenie hustoty premávky. Nechýba ani funkcia Side Blind Spot Alert, ktorá varuje vodiča pred hroziacou kolíziou pri zmene jazdného pruhu. Ultrazvukové senzory s dosahom 4 metre na bokoch vpredu a na zadnej časti vozidla kontinuálne monitorujú oblasť ležiacu v mŕtvom uhle vonkajších spätných zrkadiel. Keď sa do dosahu senzorov priblíži iné vozidlo, rozsvieti sa výstražná LED na vonkajšom okraji príslušného spätného zrkadla. Ak vodič napriek tomu chce zmeniť jazdný pruh, LED začne blikať a ozve sa zvukový výstražný signál.
Vylepšené sú adaptívne reflektory Advanced Forward Lighting system AFL+, ktoré môžu mať teraz až 10 funkcií. V kombinácii s novou kamerou Opel Eye majú navyše funkciu Intelligent Light Ranging (ILR), ktorá meria vzdialenosť od vozidla idúceho vpredu alebo protiidúcich vozidiel a podľa toho nastavuje dosah tlmených svetiel. Tým sa optimalizuje osvetlenie cesty bez oslňovania iných účastníkov cestnej premávky.

Novinkou je aj parkovací systém Advanced Park Assist, ktorý bezpečne zavedie vodiča do vhodného parkovacieho miesta. Ultrazvukové senzory sú spojené s centrálnym procesorom, ktorý na základe ich údajov pri pomalom prejazde identifikuje dostatočne veľkú medzeru medzi vozidlami na okraji cesty. Procesor vypočíta optimálnu dráhu vozidla a dá vodičovi grafické pokyny pre manévrovanie na centrálnom displeji. Príplatková cúvacia kamera výrazne uľahčuje zložité parkovacie manévre doplnením kriviek trajektórie pohybu vozidla do obrazu priestoru za vozidlom na farebnom monitore.

V Zafire Tourer má premiéru aj druhá generácia exkluzívneho integrovaného nosiča na bicykle Opel FlexFix. Vylepšený systém má teraz zjednodušenú manipuláciu a pomocou adaptéra sa teraz dajú prepravovať až štyri bicykle. Novinkou u nosiča je navyše aj možnosť sklopenia do šikmého uhla, čo umožňuje prístup do batožinového priestoru modelu bez nutnosti demontáže bicyklov. Za zmienku určite stojí aj posuvná a variabilná stredová konzola FlexConsole a veľké množstvo praktických úložných priestorov v interiéri.
Ako je u modelov značky Opel vo zvyku, v ponuke je mimoriadne široká škála benzínových a naftových motorov. Benzínovú ponuku tvoria agregáty 1.8 16V s výkonom 85 a 103, 1.4 Turbo s výkonom 88 a 103 kW. Väčšinu predaja bude ale pravdepodobne tvoriť naftová pohonná jednotka 2.0 CDTI, ktorá sa ponúka v troch výkonových variantách 81, 96 a 121 kW. Pre vyznávačov ekológie je pripravená aj mimoriadne úsporná verzia 2.0 CDTI ecoFLEX s výkonom 96 kW, ktorá sa sa môže pochváliť kombinovanou spotrebou 4,5 litra nafty na 100 km a najnižšími emisiami CO2 v segmente, len 119 g/km. Okrem spomínaných agregátov je v ponuke aj verzia s alternatívnym palivom 1.6 CNG Turbo s výkonom 110 kW. Okrem pohonnej jednotky 1.8 (5-stupňová manuálna prevodovka) sú všetky verzie vybavené 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, alebo za príplatok 6-stupňovou automatickou.

Nám pridelená Zafira bola vybavená naftovým agregátom 2.0 CDTI (121 kW) so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Odhlučnenie motora bolo na slušnej úrovni, výkon viac než dostatočný a radenie prevodov presné. Počas nášho presunu sme mali priemernú spotrebu na palubnom počítači 7,3 litra na 100 km.

Zafira Tourer má prednú nápravu z modelu Insignia s pomocným rámom a tlmičovými vzperami McPherson. Konštrukcia zadnej nápravy je jedinečná v segmente vanov. Rovnako ako v modelovom rade Astra kombinuje vlečené ramená spojené torzne pružnou priečkou s Wattovým priamovodom. Táto konštrukcia je ľahšia a kompaktnejšia ako viacprvková náprava, zabezpečuje výbornú stabilitu so zmenšeným nakláňaním karosérie, vysoký komfort a dobrú izoláciu hluku. Musím potvrdiť, že jazdné vlastnosti, komfort odpruženia boli na veľmi slušnej úrovni.
V ponuke je aj adaptívny podvozok FlexRide, kotrý automaticky prispôsobuje charakteristiku tlmičov pruženia povrchu cesty, rýchlosti prejazdu zákrut, pohybom vozidla a individuálnemu štýlu jazdy konkrétneho vodiča. FlexRide umožňuje nastaviť tri základné charakteristiky: Vyvážený režim „Standard“, komfortne orientovaný režim „Tour“ a aktívny režim „Sport“.

Cena novej Zafiry Tourer začína na hodnote 18.490 EUR s DPH. Za túto sumu dostanete základnú benzínovú motorizáciu 1.8 s výkonom 85 kW s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou vo výbave Essentia. Tá obsahuje bohatú výbavu s bezpečnostnými systémami ABS, brzdový asistent, ESP Plus, predné, bočné a hlavové airbagy, aktívne opierky hláv, audiosystém CD300 s CD a MP3 prehrávačom so 4 reproduktormi, manuálnu klimatizáciu, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládačom, elektricky ovládané predné okná a elektricky ovládané a vyhrievané spätné zrkadlá či výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča.

Druhý stupeň výbavy Enjoy obsahuje naviac 17” štruktúrované disky kolies, komfortný 3-ramenný volant s chrómovými doplnkami, výkonnejší audiosystém CD400 so 7 reproduktormi, lakťovú opierku vpredu, čierny pozdĺžny strešný nosič , tempomat, kryt batožinového priestoru či osvetlenie pred radiacou pákou. Navýšenie ceny oproti základnej výbave Essentia je prijateľných 800 Eur, takže cena so základným motorom 1.8 85 kW vo výbave Enjoy je 19.290 Eur.

Tretí a najvyšší stupeň výbavy Cosmo má oproti výbave Enjoy naviac disky kolies z ľahkých zliatin 17", predné svetlá do hmly, chrómové lišty, elektrickú parkovaciu brzdu, asistent pre rozjazd do kopca, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, palubný počítač vrátane kontrolného systému, 7 sedadiel, Salónne Lounge sedenie v druhom rade, strieborný pozdĺžny strešný nosič, zatmavené bočné a zadné sklá, volant potiahnutý kožou, elektrické ovládanie zadných okien, dažďový senzor, vnútorné spätné zrkadlo s automatickou clonou a automatické prepínanie svetiel s detekciou tunela. Základná motorizácia 1.8 85 kW vo výbave Cosmo tak vychádza na 21.490 Eur.

Príchodom novej a väčšej Zafiry Tourer doterajšia generácia Zafiry však nekončí. Naďalej sa bude ponúkať ako Zafira Classic, podobne ako je to u modelu Astra. Bude z nej teda cenovo dostupnejšia alternatíva flexibilného sedemmiestneho vozidla pre zákazníkov, ktorí si nepotrpia na najnovšie technické trendy, ale preferujú výhodný pomer „Good value for money“. Obidva modely Zafira sa vyrábajú výlučne v závode Bochum v Nemecku.
Cena 7-miestneho modelu Zafira Classic so základným motorom 1.6 85 kW začína na priaznivej hodnote 15.890 Eur. V bohatej základnej výbave nájdeme ABS s EBD, brzdového asistenta, elektronický stabilizačný systém ESP, predné, bočné a hlavové airbagy, manuálnu klimatizáciu, diaľkovo ovládané centrálne uzamykanie, elektricky ovládané zrkadlá a predné okná, audiosystém CD30 s CD prehrávačom, kožený volant s ovládaním rádia, čierny strešný nosič či kryt batožinové priestoru. Za symbolický príplatok 100 Eur, teda za sumu 15.990 Eur však dostanete oveľa viac vo výbave Plus. Tá obsahuje naviac automatickú klimatizáciu, predné hmlové svetlomety, audiosystém CD30 MP3 s CD a MP3 prehrávačom, elektrické ovládanie zadných okien, palubný počítač, tempomat, sedadlo vodiča nastaviteľné v 6 smeroch s bedrovou a lakťovou opierkou či sadu Flex Organizer.

Okrem spomínaného základného agregátu 1.6 85 kW je v ponuke silnejší benzínový motor 1.8 (103 kW), naftový 1.7 CDTI (81 a 92 kW) a 1.6 CNG Turbo (110 kW).

Plusom je aj bezplatná predĺžená záruka pre novú Zafiru Tourer aj Zafiru Classic. Ide o produkt Basic Economy (vzťahuje sa na motor, prevodovku a rozvody na 6 rokov alebo do limitu 80.000 km), ktorú je za príplatok možné rozšíriť na Basic Standard (vzťahuje sa na motor, prevodovku a rozvody na 6 rokov alebo do limitu 120.000 km) alebo najvyššiu záruku Full (na 6 rokov alebo do limitu 120.000 km).

Podrobnejšie dojmy z novej Zafiry Tourer už čoskoro v redakčnom teste.

Akčný cenník Zafira Tourer
Akčný cenník Zafira Classic

Text a foto: Jaroslav Čík

  

[ Späť na prezentácie noviniek | Zoznam sekcií ]